Další články z blogu

05/06/2017
Také vás občas rozčiluje, když vás někdo nechápe? Mě ano, pak si uvědomím, že jsem to možná špatně vysvětlila a to mě taky rozčílí, protože mě rozčílí fakt, že něco neumím vysvětlit. Před časem se mě při...
02/02/2017
Všichni koučují, my gaučujeme.. slyším a čtu na sociálních sítích.  Nevím, možná se mi to jen zdá, ale slova kouč, koučink a koučování se stávají v našich zemích slovy, které přestávají mít punc profesionality...
12/01/2016
V čem je seventy7 a jejich strategie nápomocná všem K tomu, abychom dobře pracovali, potřebujeme jednu věc. A to vědomí, že naše  práce má smysl. Neděláme práci jen pro peníze, neděláme práci pro práci,...

Na počátku byl koučink.

Středa, Únor 10, 2016

Celé své působení v reklamní branži říkáme lidem, co mají dělat. Klienti nám dají zadání a my jim na ně vypracujeme řešení na základě našeho nejlepšího vědomí, svědomí, zkušeností. Klient mnohdy zajásá a my máme radost z dobře odvedené práce. Ale po čase, když přijde na přetřest téma vypracovaného zadání, klient začíná vyprávět: my jsme to ještě nedělali, protože .... a přichází celé velké téma všech možných překážek, které zapříčinily, že takto odvedená práce se prakticky nevyužila.  Když jsem v rámci rozšiřování si svých vlastním možností seděla na kurzu koučování ... něco mi došlo. My se prostě neptáme, neptáme se na to, co nás opravdu zajímá a klient nám nedává ty opravdové odpovědi. Spousta otázek by mohla být i dotěrná, nevhodná, a tak se všichni domníváme. Domníváme se o skutečném stavu věcí, domníváme se, co si myslí klient, klient se mnohdy domnívá, co si myslí jeho zákazníci.  Poslední léta na jednáních říkáme, že jsme už dost staří, abychom věštili z křišťálové koule. Raději vytvoříme top team, nejlepší tým, jaký lze stvořit. Za marketing a reklamu dáváme naše nejlepší zkušenosti, možnosti, schopnosti, intuici a hodiny a hodiny vydřené práce, ale za výrobek či službu máme toho největšího odborníka, kterého můžeme mít, a tím je klient. Celou tuto skupinu vedu koučovacími technikami pomalu k cíli. K tomu cíli, který jsme si určili na začátku, překonáváme překážky, které se nám naskytnou, ale překonáváme je postupně, krůček po krůčku. Zbavujeme klienta strachu, dodáváme mu odvahu ... až je nakonec vymyšlené řešení na míru nejen výrobku či službě, ale také celé firmě. Řešení, které je životaschopné. Tento  způsob práce není pro každého ... ale ti, se kterými pracujeme my, to strašně baví!