Další články z blogu

05/06/2017
Také vás občas rozčiluje, když vás někdo nechápe? Mě ano, pak si uvědomím, že jsem to možná špatně vysvětlila a to mě taky rozčílí, protože mě rozčílí fakt, že něco neumím vysvětlit. Před časem se mě při...
02/02/2017
Všichni koučují, my gaučujeme.. slyším a čtu na sociálních sítích.  Nevím, možná se mi to jen zdá, ale slova kouč, koučink a koučování se stávají v našich zemích slovy, které přestávají mít punc profesionality...
12/01/2016
V čem je seventy7 a jejich strategie nápomocná všem K tomu, abychom dobře pracovali, potřebujeme jednu věc. A to vědomí, že naše  práce má smysl. Neděláme práci jen pro peníze, neděláme práci pro práci,...

Všichni koučují, my gaučujeme.

Čtvrtek, Únor 2, 2017

Všichni koučují, my gaučujeme.. slyším a čtu na sociálních sítích.  Nevím, možná se mi to jen zdá, ale slova kouč, koučink a koučování se stávají v našich zemích slovy, které přestávají mít punc profesionality. Dokonce slýchávám od lidí, kteří dříve koučinku věřili, slova, že koučink nefunguje, že není dlouhodobý, že to je prostě k ničemu. Na obchodních jednání, na kterých prodáváme naše marketingové služby postavené na koučovacích principech, stále častěji slyšíme od manažerů, že koučink vyzkoušeli a nefunguje.  Když se nedělá dobře, opravdu nefunguje. Jsem propagátorem tzv. čistého koučinku bez zasahování, bez mentorování. Celou dobu se snažím udržet pozici kouče, který jen vede klienta či tým, a vyptává se na nové a nové věci pouze na základě toho, co si myslí sám klient. Nemám jasno už na začátku, nevím, jak nejlépe celou věc vyřešit (přestože to již zažilo více mých klientů), nevím vlastně vůbec nic. Znám jen metodu a znám jí dobře a snažím se jí používat k prospěchu klienta. Klient zůstává celou dobu tím, který ví o svém tématu nejvíce a zná své řešení. Je stále odborníkem na svoje téma. Já zůstávám odborníkem na koučovací metodu. Pokud postupuje kouč tímto způsobem, koučink funguje. Klient si vyřeší téma svým způsobem a ten způsob mu funguje.  Ano, je možné, že by jiný způsob také fungoval či fungoval lépe (říkáte si), ale ne, nefungoval by lépe. Klient by byl určitě rád, že mu někdo rychle podá řešení a kouč bude rád, že může pomoct, vždyť tak rád pomáhá druhým, zvláště, když ho poslouchají, avšak ta rychlost není a nebude v dlouhodobém měřítku nikdy efektivní. Přijde spousta překážek a řešení skončí v šuplíku vedle spousty jiných dobrých či lepších řešeních. A ten šuplík se bude jmenovat - “koučink nefunguje”.  A to by byla škoda.